Spectacolul ”Afacerea cu cadavre”, în această seară, la Teatrul ,,George Ciprian” Buzău

de Stiri Buzau Media

Teatrul „George Ciprian” îi invită pe buzoieni în această seară, de la ora 19, la comedia neagră „Afacerea cu cadavre”. Spectacolul se bazează pe un scenariu teatral inspirat de textul dramaturgului american Joseph Kesselring, ”Arsenic și dantelă veche”. Descoperim o familie mai ciudată care se reunește pentru a o cunoaște pe aleasa inimii protagonistului și tatăl acesteia. Sub același acoperiș trăiesc două mătuși pasionate de otravă homemade și înmormântări, alături de doi nepoți, Romeo și de Niro. De Niro este actor aspirant și pe tot parcursul spectacolului se pregătește pentru interpretarea rolului Frankenstein, într-o reclamă la pastă de dinți. Romeo este critic de teatru încă neafirmat, îndrăgostit de Ofelia, fiica unui preot din oraș. Cum trăiesc cu toții de o viață lângă cimitir, sunt atât de obișnuiți cu macabrul încât l-au inclus în viața cotidiană. Totuși, presupunerea că cele două mătuși s-au transformat recent în criminale în serie care ascund cadavrele prin cuferele răspândite peste tot prin casă, răstoarnă chiar și acest calm ciudat al gospodăriei. Neînțelegerile se rostogolesc generând situații de un comic spumos.

Cu inserții din Frankenstein, familia Adams și alte creații reper ale genului horror, spectacolul acumulează, prin clișee binecunoscute publicului și le plasează în situații comice savuroase. Nu este omisă nici apelarea la un comic local, pur românesc, pe care-l recunoaștem în relația tradițională a românului cu moartea personală sau cu cei decedați. Astfel, povestea se înrădăcinează în spațiul profund românesc, spațiu care a generat atât legende macabre (ca Dracula), cât și experiențe paradoxale de cimitir (cum se poate constata, de pildă, dintr-o vizită la cimitirul din Săpânța). Satira atinge frica, dar și curiozitatea pe care le experimentăm cu toții în fața perspectivei morții sau a tărâmului de dincolo de moarte.

Plecând de la text, punerea în scenă a acestuia urmărește explorarea unor secvențe memorabile ale filmului horror sau al spectacolului de operetă cu temă macabră (de exemplu, Fantoma de la operă). Eclerajul în clar-obscur, decorul cu influențe gotice, costumele care trimit la personaje celebre ale genului horror, muzica preluând în sens comic teme binecunoscute, toate acestea construiesc o lume aparent alienată, dar care, de fapt, conviețuiește cu poftă de viață într-un context morb.