De ce durerile articulare se accentuează în timpul iernii?

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Sursa foto:stillwaterseniorliving.com

Iarna rece, umedă și neplăcută, accentuează durerile articulare. Pacienții cu afecțiuni ale aparatului locomotor se prezintă în număr tot mai mare la medic. Cum se explică acest lucru? Această întrebare nu poate fi rezolvată în mod concludent. Acest fenomen poate fi explicat printr-o încetinire a metabolismului în timpul iernii. Circulația sangelui incetineste si corpul trece în „modul de hibernare”, o fază de letargie parțială. Organele vitale, cum ar fi creierul, sunt irigate mai întâi. Trunchiul, brațele și picioarele, cu mușchii și articulațiile, sunt secundare.

Există în esență două tipuri de dureri articulare: cele determinate de degenerescenta cartilajului (artroza) si cele infalmatorii. În cazul artrozei, frigul reduce vâscozitatea lichidului sinovial, astfel încât articulațiile sunt mai puțin lubrifiate și durerea prin frecare crește. Durerile inflamatorii, dimpotrivă, se diminuează la frig extrem și uscat, ca de exemplu într-o cameră rece. Frigul moderat al iarnii, combinat cu o umiditate ridicată, generează mai multă durere. Nimeni nu poate explica de ce.

Oricare ar fi formele tulburărilor reumatice, intensificarea durerii este întotdeauna declanșată de o cascadă de inflamații. Inflamația este caracterizată, printre altele, de o creștere a radicalilor liberi care circulă în țesuturi. Aceștia mențin inflamația și durerea. Asimilarea unei doze suficient de mari de antioxidanti, cum ar fi vitamina E și vitamina C, poate ajuta la reducerea episoadelor dureroase. Societatea Elvețiană de Nutriție recomandă să se consume cinci porții de fructe și legume în fiecare zi și o mână de nuci și semințe. De asemenea, recomandă consumul alimentelor complete. Administrarea simultană de vitamine trebuie discutată împreună cu medicul dumneavoastră.

Exercițiile și căldura sunt benefice- recomandări:

  • Deplasați-vă în mod regulat, în ciuda durerii și a frigului, pentru a vă activa metabolismul și pentru a stimula circulația și producerea lichidului sinovial.
  • Dacă preferați exercițiile de interior- kinetoterapie și hidrokinetoterapie / profitați de ofertele disponibile pe website-ul nostru.
  • Când faceți exerciții în aer liber, asigurați-vă că purtați haine groase, respectiv mănuși și căciulă. Articulațiile trebuie să fie mentinute calde, fără să transpirați.
  • Puteți ameliora durerea articulară expunând-o la căldură blândă în duș sau cada de baie, sau folosind dispozitive încălzite și masaj blând.
  • Dacă niciuna dintre acestea nu ajuta, mergeți la medicul dumneavoastră. Vă va ajuta să faceti față climei reci și umede.
Sursa: medic-line.ro

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPTMai mult