Ce proiecte va avea în derulare societatea Trans Bus, pentru 2019?

Anul 2018 a fost unul al investițiilor pentru Trans Bus, care a devenit, din vară, unicul transportator public în comun din municipiul Buzău. De asemenea, în cursul anului curent, după ce s-a extins și în localitățile limitrofe Buzăului, societatea a achiziționat mai multe autobuze, pentru a acoperi toate traseele din oraș și nu numai. Așa se face că până la sosirea celor 15 autobuze second-hand, pe care Trans Bus le va folosi imediat după ce se va extinde și către alte comune limitrofe Buzăului, parcul auto al societății numără aproape 100 de mașini. Și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni” este în continuă extindere. Asta, după ce tot mai mulți reprezentanți ai unităților administrativ teritoriale și-au exprimat dorința de a adera la ADI și implicit de a avea transport public local cu operatorul Trans Bus.

2019 se anunță a fi un an în care atât ADI ,,Buzău-Mărăcineni”, cât și Trans Bus se vor dezvolta. Mai întâi, în luna ianuarie flota societății se va mări cu cele 15 autobuze urbane second-hand. Un alt demers vizează schimbarea vechilor compostoare de bilete cu validatoare electronice, în cadrul proiectului e-ticketing. Totodată, din vara anului viitor, Trans Bus va semna un contract de servicii publice, prin care va deveni unicul operator de transport în comun pentru Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni”.

,Sper să finalizăm în ianuarie achiziția celor 15 autobuze urbane, pentru a presta serviciul pentru localitățile Stâlpu, Merei și Cernătești. Mai apoi, vom pregăti licitația pentru sistemul electronic de taxare tip e-ticketing. (…) Mai întâi  trebuie finalizată în 2-3 luni, pentru că va fi și o perioadă de implementare efectivă a sistemului și de punere în funcțiune de vreo 3-4 luni. Noi, începând cu 01.08.2019, când vom semna contractul de servicii publice, după noile reglementări din Regulamentul 1370 din 2007, va trebui să avem sistemul funcțional pe autobuze, adică validatoare, soft, terminale pentru controlori, puncte de emitere, de încărcare și de reîncărcare carduri”, a declarat pentru Buzăumedia, Gică Toader, directorul Trans Bus.

Așadar, în 2019 se anunță o extindere a activității societății și în alte zone limitrofe Buzăului, în funcțiie de cererile venite din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni”, la care aderă tot mai multe primării din județ. Putem spune că, la acest moment, Trans Bus operează pe toate direcțiile care ies din Buzău – Nord-Est, Nord-Sud, Sud-Est. Prin urmare, conducerea Trans Bus are ca obiectiv achiziționarea de autobuze electrice, dar și înlocuirea în timp a cel puțin 30% dintre autobuzele pe care le deține în parcul auto. Spre sfârșitul anului 2019 – începutul anului 2020 ar urma să fie achiziționate aproximativ 20 de autobuze electrice, care vor fi cumpărate, pe de o parte, prin Ministerul Dezvoltării Regionale (9 autobuze), iar pe de altă parte, prin Programul Operațional Regional 2014–2020 (10 autobuze).

          ,,Prin proiectul Ministerului Dezvoltării Regionale vor fi 9 autobuze electrice, 3 stații de încărcare rapidă la capăt de linie și 9 puncte de încărcare lentă, care vor fi în interiorul autobazei. Încărcarea lentă înseamnă minim 6 ore în care autobuzul stă conectat la curent, pentru încărcare lentă a bateriei”, a explicat Gică Toader. Investiții serioase vor mai fi făcute în modernizarea autobazei, în reabilitarea locului de parcare a autobuzelor, a service-ului, a clădirii și a birourilor societății. De asemenea, service-ul Trans Bus va fi dotat cu echipamente noi și moderne.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: