Odată cu introducerea obligatorie de la 1 ianuarie 2018, a sistemului split TVA, Trezoreria va deschide automat, un cont de TVA, pentru fiecare companie plătitoare de TVA. Se pune însă întrebarea, dacă o firmă ar putea, măcar teoretic, să refuze contul de TVA de la Trezorerie. Informația a fost confirmată, de un specialist în taxe și impozite, la solicitarea avocatnet.ro.  „Prevederile ordonanței care reglementează plata defalcată a TVA nu prevăd această posibilitate.

Mai mult, dacă ne raportăm la prevederile articolului 20, rezultă că acest cont va fi folosit ca rezervă pentru situația în care clientul nu primește datele contului de TVA al furnizorului său, astfel încât să se asigure aplicarea mecanismului plății defalcate în orice situație. În mod rezonabil, putem deci trage concluzia că acest cont este obligatoriu și că nu se poate renunța la el”, ne-a explicat Theodor Artenie, managing director la Schoenherr Tax.

Asta înseamnă că, în perioada de început a aplicării split TVA, anumite companii ar putea să primească în contul de la Trezorerie bani despre care să nu știe. „În aceste condiții, sub aspect practic, nu putem exclude situația ca anumiți furnizori de bunuri și servicii să se «trezească» peste noapte cu bani în conturi la Trezorerie despre care să nu știe (cel puțin în perioada de acomodare cu noul sistem)”, a adăugat specialistul” potrivit avocatnet.ro.

Sistemul split TVA va deveni obligatoriu de la 1 ianuarie 2018, iar în perioada octombrie – decembrie 2017, acesta va fi opțional. Fiecare societate ce este plătitoare de TVA va avea cel puțin un cont de TVA deschis automat la Trezorerie și este folosit doar pentru operațiuni cu lei. Totuși firmele vor putea deschide conturi și la bănci ce vor fi folosite atât pentru operațiuni cu valută cât și pentru operațiuni cu lei.

DISTRIBUIȚI