Organizare în premieră, la Buzău, a unui seminar european de formare, în limbile engleză și franceză

de Stiri Buzau Media

Formarea culturii democratice a elevilor constituie una dintre dimensiunile moderne și de actualitate a învățământului românesc, racordat la cel european. Competențele democratice și interculturale reprezintă capacitatea de mobilizare și de utilizare a unor valori, atitudini, aptitudini și cunoștințe cu scopul integrării eficiente în situații democratice și interculturale. În perioada 12-13 ianuarie, s-a desfășurat, cu succes, seminarul european de formare ”Educația democratică la școala. De ce? Cum?”, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău și Centrul Cultural Francofon Buzău, în parteneriat cu Casa Corpului Didactic, Colegiul Național Mihai Eminescu Buzău și Asociația europeană GERFEC.

Pe baza identificării nevoilor de formare a profesorilor buzoieni, Inspectoratul Școlar Județean Buzău și Centrul Cultural Francofon Buzău au propus asociației europene GERFEC organizarea, în premieră, la Buzău, a acestei activități de formare la care au participat 52 de profesori de la toate nivelurile de învățământ, din județele Buzău și Prahova. Seminarul de formare a propus activități în plen și pe grupe, în limba engleză și în limba franceză, coordonate de profesorul Kari Florens din Norvegia și profesorul Monique Chauvet din Franța, președinta și, respectiv, secretara asociației europene GERFEC. După o introducere a formatorilor și a așteptărilor participanților, s-au prezentat documente pe tema educației democratice, elaborate de către Consiliul Europei de la Strasbourg, asociația GERFEC fiind acreditată de această instituție europeană.

Prin valorifocarea experiențelor din activitatea școlară și extrașcolară, profesorii au lucrat în echipe cu scopul stabilirii și prezentării unor valori, atitudini, aptitudini care să contribuie la dezvoltarea competențelor elevilor în domeniul educației democratice. Prezentărilor frontale au evidențiat diversitatea de opinii și de experiențe ale participanților, cu exemple de bune practici din învățământul din România, Franța și Norvegia.  Având la bază necesitatea unor schimbări de viziune în mediul școlar, formatoarele au explicat conceptul de comunicarea empatică, lansând și un exercițiu de rol la finalul căruia profesorii au discutat importanța dialogului și a comunicării pentru stimularea dezvoltării personale a elevilor.