Tichete masă 2019: Principalele informații pe care trebuie să le știi anul acesta

Biletele de valoare acordate de către angajatori salariaților sunt reglementate, de la începutul anului 2019, de un singur act normativ, nu de trei, cum era până la finele anului trecut. Numărul tichetelor ce pot fi acordate salariaților s-a majorat, cu această ocazie, de la patru la cinci, după apariția tichetelor culturale.

Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare este în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Ea reglementează de-acum toate biletele de valoare distribuite salariaților de către angajatori, și anume tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele de creșă, voucherele de vacanță și tichetele culturale. Tichetele de masă sunt bilete de valoare ce se pot acorda lunar salariaților și care pot fi utilizate doar pentru achiziția de alimente sau achitarea meselor. Acestea se pot distribui atât în format tipărit, cât și pe suport electronic și pot fi folosite în unităţile de alimentaţie publică, magazinele alimentare, cantinele-restaurant sau bufetele care acceptă plata cu acest tip de bilet de valoare. Tichetele de masă au, momentan, o valoare nominală maximă de 15,18 lei.

Bonurile de masă, fie ele tipărite sau pe suport electronic, pot fi distribuite în ultima treime a fiecărei luni, pentru luna următoare, și pot fi într-un număr egal cu cel al zilelor lucrătoare pentru care sunt distribuite. Astfel, un salariat nu poate folosi lunar un număr de bonuri de masă mai mare decât numărul zilelor lucrătoare din respectiva lună. Tichetele de masă tipărite sunt considerate valabile dacă au înscrisă o serie generată de emitentul acestora și următoarele informații:

  • numele și adresa emitentului;
  • valoarea nominală a bonului;
  • perioada în care se poate utiliza tichetul;
  • interdicția de a fi utilizat la cumpărarea de țigări sau alcool;
  • spațiu pentru înscrierea numelui, prenumelui și a codului numeric personal ale salariatului care le-a primit;
  • spațiu pentru aplicarea ștampilei unității la care a fost utilizat și pentru înscrierea datei.

Bonurile de masă electronice sunt valabile doar dacă stochează date privind numele şi adresa emitentului, perioada de valabilitate a utilizării tichetului de masă, interdicţia de a fi utilizat pentru achiziţionarea de ţigări sau produse alcoolice, dar și numele, prenumele şi CNP-ul salariatului care este îndreptățit să le utilizeze.

Sursa: avocatnet.ro
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPTMai mult