Cum se eliberează certificatele de situații de urgență. Vor fi 2 tipuri: Albastre și Galbene

Decretul președintelui Klaus Iohannis și Ordonanțele de urgență 29 și 30, publicate recent în Monitorul oficial, vorbesc despre certificatele de situații de urgență, emise de Ministerul Economiei, de care vor avea nevoie companiile pentru a beneficia de măsurile economice luate de Guvern în contextul crizei .

Ordinul ministrului Economiei, publicat miercuri în Monitorul oficial, spune că certificatele vor fi de două feluri:

1. Albastru – eliberat pentru firmele care cer acordarea în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente în perioada stării de urgență

2. Galben – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie – februarie 2020.

Cel galben se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale.

Atenție: Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Unde se depune cererea pentru eliberarea certificatului

Aceasta se poate depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

În sistem trebuie încărcate următoarele informații și documente:

• datele de identificare
• declarația pe propria răspundere

Modelul declarației pe propria răspundere se va posta pe site-ul menționat mai sus.

Atenție: Documentele se încarcă obligatoriu pe acel site, sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit, deținător de semnătură.

Ministerul Economiei va putea elibera certificatele doar pe perioada existenței stării de urgență în România.

În cadrul acțiunilor de inspecție și control desfășurate de autorități, se vor verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declarației pe propria răspundere de către firme.

Dacă sunt identificate suspiciuni pentru nerespectarea dispozițiilor legale, vor fi sesizate organele penale.

Pentru ce sunt necesare certificatele de situații de urgență

De exemplu, aceste certificate pot fi folosite pentru a beneficia de șomajul tehnic suportat de stat sau de amânarea la plată a chiriilor și utilităților de către IMM-uri.
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult