Apel 112 STS: Ce trebuie să știi despre aplicația care ajută să fiți localizat în caz de necesitate

Apel 112 este aplicația oficială de contact direct, cu localizarea apelantului, recomandată public de STS – Serviciul de Telecomunicații Speciale, pentru situații de urgență cum a fost cea în care s-a aflat adolescenta din Caracal, Olt.

Aplicaţia „Apel 112” permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date (acces internet) şi a funcţiei de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS.

Pentru a folosi această aplicaţie, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela prepaid pe care o deţin. Chiar dacă aplicaţia este instalată şi activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în următoarele situaţii specifice dacă numărul de telefon nu aparţine unui operator mobil din România, dacă nu există acoperire a operatorului care deţine numărul de telefon sau dacă telefonul este în roaming.

În aceste situaţii, utilizatorii aplicaţiei care apelează numărul de urgenţă 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicaţia Apel 112.

Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Funcţionarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire în baza de date a SNUAU şi a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112.

Cum instalezi gratuit aplicația Apel 112

  • Aplicația, lansată de STS în februarie 2019, deci de câteva luni, poate fi instalată din Google Play pentru telefoanele cu sistem de operare Android sau din Apple App Store pentru telefoanele iPhone cu sistem de operare iOS.
  • Dacă vă apare versiunea în limba engleză a aplicației e pentru că telefonul e setat pe această limbă. Puteți schimba limba telefonului pe română, după cum explică STS în răspunsul la recenzia unui utilizator.
  • După instalare, la prima deschidere, aplicația îți cere numărul de telefon. Dacă telefonul este dual SIM poți introduce și numărul de pe a doua cartelă telefonică.
  • Următorul ecran este cel cu ”Termenii și condițiile de utilizare”; sunt 18 paragrafe, în câteva ecrane de text și e bine să le citești cu atenție ca să afli, de pildă, că nu există garanții de funcționare continuă sau fără erori.
  • O precizare importantă din condițiile de utilizare este că aplicația Apel 112  transmite numărul de telefon și coordonatele de localizare (preluate de la GPS-ul mobilului) doar dacă utilizatorul are activă o conexiune de date.
  • Altă informație importantă este că datele de localizare sunt transmise la serviciul de urgență doar dacă suni din aplicația Apel 112 și dacă ai dat aplicației permisiunea de a transmite aceste date.
  • După ce ai acceptat ”Termenii și condițiile de utilizare” îți apare ecranul cu butonul roșu și informațiile esențiale:
    • Numărul de telefon
    • Coordonatele geografice
  • Sub coordonatele geografice aplicația îți arată acuratețea localizării apoi un buton verde cu care poți trimite poziția.
  • Sub buton există un link către Google Maps, harta online pe care poți vedea cât de corect te-a poziționat GPS-ul telefonului.
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult