Eșalonarea la plată a taxelor si impozitelor, în dezbatere publică, la Buzău

Proiectul de hotărâre cu caracter normativ pentru aprobarea procedurii privind acordarea înlesnirii la plată a creanţelor bugetare restante datorate bugetului local de către persoanele fizice şi juridice prin eşalonare la plată a fost inițiat a fost inițiat pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal din luna august 2019. Eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale restante, datorate bugetului local de contribuabilii persoane fizice şi juridice, constituie una dintre facilităţile fiscal agreate şi încurajate de legislaţia fiscală din România. Pentru recuperarea creanţelor bugetare restante acumulate de contribuabilii persoane fizice şi juridice ca urmare a dificultăţilor specifice societăţii actuale, în vederea depăşirii de către aceştia a problemelor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, precum şi în scopul prevenirii acumulării de noi datorii, ţinând cont de faptul că volumul arieratelor a crescut semnificativ în perioada de criză economico-financiară, din cauza dificultăţilor financiare cu care s-au confruntat contribuabilii, în scopul asigurării unei mai bune încasări la bugetul local a arieratelor fiscale, primarul Constantin Toma, inițiatorul proiectului, propune adoptarea procedurii de acordare a înlesnirii la plată a obligaţiilor fiscale restante, atingându-se în acest mod scopul principal al activităţii instituţiei buzoiene și anume acela de colectare a creanţelor bugetului local al municipiului.

În raportul de specialitate atașat proiectului de hotărâre cu caracter normativ se menționează faptul că ,,prin eşalonarea la plată a restanţelor se obţin o serie de avantaje, atât de către municipalitate, cât şi de către contribuabilii aflaţi în această situaţie, cum ar fi:

  • îmbunătăţirea gradului de colectare a impozitelor şi taxelor locale, prin încasarea lor efectivă conform graficelor de eşalonare;
  • constituirea de garanţii materiale (bunuri imobile, bunuri mobile sau garanţii personale) în favoarea Direcţiei Finanțe Publice Locale Buzău, pe toată durata eşalonării;
  • întreruperea/amânarea procesului de executare silită asupra contribuabililor cu restanţe şi implicit neefectuarea cheltuielilor necesare executării;
  • îmbunătăţirea indicatorilor de lichiditate şi solvabilitate ai contribuabililor persoane juridice, prin transformarea unor datorii curente restante în datorii pe termen mediu ca urmare a eşalonării;
  • obţinerea de informaţii actualizate cu privire la patrimoniul impozabil al contribuabililor şi eliminarea posibilităţilor de eludare a impunerilor fiscal”.

Persoanele fizice şi juridice interesate pot consulta proiectul de hotărâre pe site-ul autorităţii publice locale, la adresa www.primariabuzau.ro, la avizierul primăriei sau aici:  . Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la acest act normativ pot fi depuse la sediul Primăriei Buzău, la Ghişeul Unic, până cel târziu 05 august 2019, la Petronela Jipa, responsabilă pentru relaţia cu societatea civilă.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult