,,Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!” – Campanie naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă

de Stiri Buzau Media
Sursa foto:incomod-media.ro
Sursa foto:incomod-media.ro

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane implementează în perioada aprilie-decembrie 2018, campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă – ,,Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!”. Campania urmăreşte prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă, prin creşterea gradului de conştientizare a persoanelor vulnerabile cu privire riscurile şi implicaţiile asociate acestui fenomen, informarea şi sensibilizarea populaţiei în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin muncă şi creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie.

Grupul ţintă al campaniei este formata din minori cu vârste cuprinse între 10 şi 18 ani, persoane adulte aflate în căutarea unui loc de muncă în ţară sau în străinătate, precum şi persoane fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate prin muncă (angajatori, agenţii de recrutare a forţei de muncă etc.). Mesajul campaniei este „Din muncă trebuie să câştige atât angajatorul, cât şi angajatul. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.“, în timp ce sloganul acesteia este „Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!”

Activităţile campaniei presupun întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă, organizarea unor mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale şi presă, precum şi diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. (afiş, pliant, broşură). În vederea creşterii gradului de informare a publicului larg cu privire la riscurile asociate traficului, se preconizează difuzarea spoturilor audio şi video de 30 de secunde ale campaniei atât prin intermediul posturilor naţionale şi locale de radio şi televiziune, cât şi cu ajutorul paginilor web ale partenerilor, Facebook, Youtube şi în cadrul întălnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.