Raport MEN: Rezultatele de la Evaluarea Națională arată că doar jumătate dintr-o generație reușește să ia peste media 5 la acest examen

de Stiri Buzau Media

Ponderea mediilor peste 5 după rezultatele de la Evaluarea Națională 2018 a fost de 73,6%, mai scăzută cu 3,4% față de Evaluarea Națională 2017. Cel puțin asta arată Raportul privind starea învățământului preuniversitar 2017/2018 publicat recent de Ministerul Educației, scrie edupedu.ro. Principala concluzie a studiului, legată de rezultatele de la Evaluarea Națională, este că dintr-o generație inițială de elevi care s-a înscris în clasa I în urmă cu 8 ani, doar 51,6% au reușit să ia peste media 5 la Evaluarea Națională. Mediile elevilor au migrat spre coada grilei de notare, pentru o pondere importantă de participanți, comparativ cu anul 2017. În anul 2018 au fost prezenți la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a 142.871 de elevi.

Dintre aceștia, 105.109 au luat peste media 5. Diferența între procentul fetelor care au luat peste 5 și cel al băieților este de 10%, după ce în 2017 a fost de 11%. Potrivit datelor din analiza pe generație, numărul elevilor înscriși în clasa I în urmă cu 8 ani (anul școlar 2009/2010) a fost de 203.895. Au absolvit clasa a VIII-a doar 169.298 (în anul 2017). Pe parcursul ciclurilor primar și gimnazial, 6.485 de elevi au rămas repetenți. Dacă s-ar raporta la cohorta inițială numărul elevilor care au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a (108.320 elevi), valoarea ar fi de 51,6%, adică puțin peste jumătate dintre acei elevi. Cealaltă jumătate de generație (95.575 de elevi), care reprezintă 48,4% din cohorta inițială, a fost împărțită astfel:

  • 56.672 elevi nu s-au prezentat la Evaluarea Națională sau au abandonat școala
  • 6.485 elevi au rămas repetenți
  • 32.418 elevi au luat sub media 5 la Evaluarea Națională

Pe categorii de medii obținute se constată, la nivelul anului școlar 2017/2018, o creștere a ponderii elevilor care au obținut medii către minimul grilei de notare și o scădere a ponderii celor care au obținut medii către maximul grilei de notare, potrivit raportului MEN – Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2017-2018.