Veste bună pentru locuitorii din trei comune buzoiene! Tronsonul Robeasca – Săgeata – Vadu Paşii, din DJ 203K, va fi reabilitat complet

de Stiri Buzau Media

După ani de așteptări, locuitorii comunelor Robeasca, Săgeata și Vadu Paşii pot, în sfârșit, să-și vadă visul cu ochii. Pe o lungime de aproximativ 37 de kilometri, tronsonul Robeasca – Săgeata – Vadu Paşii, din DJ 203K, va fi refăcut complet cu fonduri europene. Astăzi, președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu a semnat contractul privind atribuirea lucrărilor, cu Sorin Micșa, directorul general al firmei Oyl Company Holding, cea care a câștigat licitația organizată în acest sens. Lucrările de reabilitare vor începe de la intersecția cu DN 2 E 85, în zona sensului giratoriu de la Autorolla, tranzitează localitățile Vadu Pașii și Robeasca și se termină la limita cu județul Brăila. ,,Vreau să menționez un lucru: nu este un drum căruia i se vor face doar lucrări de întreținere. Nu, i se va face o reparație capitală. El trebuie să îndeplinească toate normele, având în vedere că acest drum se realizează cu fonduri europene. Știți că la fonduri europene sunt anumite criterii, pe fonduri naționale sunt alte criterii și așa mai departe. Deci, acest drum trebuie să îndeplinească toate criteriile europene”, a declarat președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu.

Valoarea lucrării se ridică la peste 66 de milioane de lei, iar perioada pe care constructorul o are la dispoziție pentru finalizarea acesteia este de 24 de luni, din momentul atribuirii contractului. Conform proiectului, în zonele de intravilan, este prevăzut ca drumul să aibă benzi speciale pentru bicicliști. ,,Această lucrare de reabilitare a drumului este pe fonduri europene. Are o valoare de 66.385.526 de milioane de lei plus TVA, zic eu că este o valoare destul de importantă. Ca lucrurile să fie foarte clare, imediat după ce semnăm contractual de adjudecare, ca să spunem așa, vor începe lucrările. Cum? Se va face proiectarea care va dura aproximativ 3 luni, dar eu sper ca să ne încadrăm în această perioadă, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 24 de luni, de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Acestea se vor termina mai repede, pentru că este o zonă mai accesibilă față de celelalte din zona de munte, unde sunt mai multe probleme din punct de vedere tehnic. Etapa de execuție a lucrărilor se va desfășura numai după finalizarea etapei de proiectare.(…) Undeva la sfârșitul lunii aprilie, după Sărbătorile Pascale, cred că vor intra cu lucrările, garanția acestora fiind de 72 de luni”, a mai spus Petre Emanoil Neagu.

   Sorin Micșa a precizat că se va lucra pe tronsoane, astfel încât să reducă pe cât posibil disconfortul în trafic. ,,O să lucrăm pe tronsoane. Acum depinde și de soluțiile pe care le vom adopta, pentru că sunt tronsoane care se vor executa separate. Au soluții diferite. Trebuie să luăm în calcul și circulația riveranilor, circulația eventualelor autovehicule speciale. Oricum o să fie un disconfort și nu vrem să-l facem și mai mare, chiar impracticabil. Vom începe de la zero”, a explicat directorul general al firmei Oyl Company Holding. Lucrările vor mai include realizarea podețelor și a rigolelor în zonele de intravilan.  Societatea care va efectua aceste lucrări este aceeași care se ocupă și de  reabilitarea tronsonului Mărăcineni-Podu Muncii.