Cu o lună înainte de accident vascular cerebral, corpul îți trimite avertismente…Nu le ignora!

Un accident vascular cerebral apare atunci când un vas de sânge (o arteră) care furnizează sânge la nivelul unei zone a creierului se sparge sau este blocat de un cheag sangvin.
În câteva minute, celulele nervoase din acea zonă sunt afectate și ele pot muri în câteva ore.

Ca rezultat, acea parte a corpului care este controlată de zona afectată a creierului nu mai poate funcționa adecvat. În funcție de modul de producere, accidentele vasculare se clasifică în:
Accidente vasculare ischemice care se produc atunci când vasul de sânge este blocat, fie de un cheag dezvoltat la nivelul unei artere ce irigă creierul, fie de un cheag ce poate să migreze de la nivelul inimii sau din oricare altă parte a corpului.
Sunt cel mai frecvent întâlnite, afectând 75-85 % dintre pacienții cu AVC.
Accidente vasculare hermoragice care se produc atunci când un vas de sânge se rupe, sângele se acumulează și exercita o compresie asupra țesutului cerebral din jur. Acest tip de accident cerebral este întâlnit mai rar, în aproximativ 25-15 % din cazuri.
Oxigenul și substanțele nutritive sunt duse la creier prin vasele de sânge.
Atunci când vasele de sânge se blochează sau se rup,un accident vascular se întâmplă.
Acestea sunt cele mai întâlnite simptome:
-inabilitatea de a rămâne conștient
-sughit
-slabiciune și amețeli
-probleme cu respirația
-durere
-halucinații
-boală
-se confruntă cu atacuri epileptic
-schimbări de personalitate
Pentru a limita riscul de atac cerebral la minimum, medicii recomandă:
Scurte plimbări zilnice sau mişcare la sala de sport
20 de minute de plimbare în aer liber pe zi, ce-i drept, în ritm alert, sunt suficiente pentru a ne feri de orice problemă de sănătate.
Dormi suficient
Nu dormi mai puţin de 7 ore şi mai mult de 10 ore pe noapte. Experţii de la Universitatea Harvard au demonstrat că persoanele care dorm mai mult de 10 ore pe noapte au cu 63% mai multe şanse de acccident vascular cerebral.

Consumă alimente bogate în potasiu
Cartofii dulci, stafidele, bananele şi sucul de roşii sunt surse excelente de potasiu, nutrient care în cantităţi recomandate poate reduce cu 20% riscul de accident vascular cerebral. Alte surse importante de potasiu sunt: fructele şi legumele proaspete, peştele, carnea slabă (curcan, pui) şi produsele lactate cu conţinut scăzut de grăsimi.

Traducere si adaptare: Echipa Dr. Andrei Laslau

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPTMai mult