De ce e bine să mâncăm struguri albi

struguri albiStrugurii de masă sunt printre cele mai populare și consumate fructe în dietele mediteraneene. Virtuțile lor culinare și terapeutice sunt cunoscute încă din antichitate, iar în secolul al XIX-lea au devenit celebre curele cu struguri, recomandate pentru tratarea gutei, a indigestiei și a arsurilor gastro-intestinale.

Calitățile terapeutice ale strugurilor sunt susținute și de descoperirile unor oameni de știință amerciani și spanioli care au evidentiat faptul că strugurii conțin substanțe capabile să prevină dezvoltarea tumorilor maligne.

Strugurii conțin 80% apă, alături de fibre, carbohidrați (glucoză și fructoză), vitamine (C, A, B6, B1, B2, E), dar și minerale (potasiu, calciu, magneziu, fosfor, fier, sodiu).

De asemenea, conțin acid folic, flavonoide, taninuri și în special antioxidanți.

Consumul regulat de struguri albi a fost asociat cu o sănătate mult mai bună a creierului: strugurii contribuie la scăderea riscului de boli neurologice acute și cronice.

De asemenea, s-a dovedit faptul că antioxidanții din struguri reduc riscul de ateroscleroză, provoacă relaxare arterială și alte efecte metabolice favorabile. Iar numeroase studii au arătat faptul că flavonoidele din sucul de struguri au efecte anticoagulante similare aspirinei. Strugurii au efect diuretic și reglează problemele de tranzit intestinal.

Strugurii au o și mare putere de purificare a sângelui deci sunt recomandați pentru detoxifierile de toamnă. Acestea constau în consumul de struguri timp de 3 zile (2 până la 3 kilograme pe zi), cure care ajută la pierderea în greutate.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: