Modificările de la ADMITERE în școli MAI în 2020 și pregătirea polițiștilor, jandarmilor și pompierilor. Mai multe obstacole

Modificările aduse traseului aplicativ din proba sportivă, la examenele de admitere în instituțiile de învățământ ale MAI sau la celelalte concursuri care presupun și proba fizică au fost prezentate de Ministerul Afacerilor Interne.

Modificările intră în vigoare din 1 ianuarie 2020, astfel că pentru concursul de admitere la Academia de Poliție “A.I. Cuza”, organizat în acest an, nu se vor aplica noile modificări ale traseului practic-aplicativ, precizează MAI.

 

Noutățile aduse traseului aplicativ fac parte dintr-o serie de modificări la  Ordinele de ministru care reglementează activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție și în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne determinate, pe de o parte, de necesitatea adaptării anumitor norme ca urmare a situațiilor întâlnite în practică, iar, pe de altă parte, de nevoia consolidării pregătirii de specialitate a personalului operativ, în special în domeniile tactică polițienească, mânuire armament, uz de armă, potrivit MAI.

În ceea ce privește organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante din structurile MAI a fost introdusă posibilitatea suspendării concursului, respectiv a amânării emiterii actului administrativ, în cazul semnalării unor aspecte de nelegalitate. Suspendarea și amânarea se pot dispune până la soluționarea sesizării, dar pentru o perioadă de cel mult 5 zile lucrătoare.

Noul cadru normativ prevede și faptul că se vor organiza programe de pregătire tactică a personalului MAI, pe baza procedurilor comune de intervenție profesională aprobate de inspectorii generali ai Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române și Inspectoratului General pentru Imigrări. Programele de pregătire urmăresc dezvoltarea și menținerea deprinderilor tactice de bază ale personalului operativ și îmbunătățirea capacității de reacție imediată a personalului care lucrează nemijlocit cu publicul.

Totodată, au fost reevaluate documentele de evidență nominală a personalului, fiind introdus statul de organizare în format electronic, transmite MAI, într-un comunicat.

VIDEO AICI

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult