A fost lansat site-ul care oferă informaţii şi documente despre cele 180 de servicii şi beneficii pe care le gestionează Ministerul Muncii

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a lansat joi site-ul servicii.mmuncii.gov.ro, care oferă informaţii şi documente despre toate cele 180 de servicii şi beneficii pe care le gestionează Ministerul şi instituţiile din subordine, se precizează într-un comunicat al instituţiei.

Site-ul a fost gândit astfel încât persoanele care au nevoie de informaţii despre un beneficiu sau serviciu public să poată găsi într-un singur loc date privind documentele necesare pentru depunerea dosarului, precum şi formularele aferente, menţionează MMPS.

În prezent, doar 39 din cele 180 de formulare aferente serviciilor şi beneficiilor sociale pot fi transmise prin mijloace electronice (email sau online), iar durata de completare a unui formular variază de la 5 până la peste 40 de minute, se menţionează în comunicat.

Formularul cel mai uşor de completat este cel pentru completarea veniturilor salariatului prin acordarea a 30% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj (ANOFM). Formularele pentru obţinerea indemnizaţiei de creştere copil, respectiv a venitului minim garantat (ANPIS) necesită aproximativ 30 – 40 de minute pentru a fi completate. Pentru completarea formularului pentru obţinerea pensiei internaţionale (de la Casa Naţională de Pensii Publice) sunt necesare peste 40 de minute.

Din cele 180 de beneficii şi servicii prestate de MMPS şi agenţiile din subordine, doar pentru 106 există formulare tip. Pentru 67 de servicii şi beneficii, cererile pentru depunerea dosarului trebuie scrise de mână, se precizează în comunicatul Ministerului Muncii.

Site-ul servicii.mmuncii.gov.ro va fi actualizat în mod constant şi reprezintă un prim pas în vederea implementării integrate a strategiei pentru digitalizarea serviciilor publice de către MMPS şi instituţiile din subordine, notează MMPS.

Nu pot estima când va veni ziua în care utilizatorii de internet vor trimite cererile, dar şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la o oră stabilită. Există deja instituţii care fac acest lucru în România şi care rezistă în faţa suspiciunilor de lipsă de securitate pentru că au înţeles că vremurile s-au schimbat, iar informatizarea trebuie să intre adânc în practica de lucru din administraţie„, a declarat Violeta Alexandru.

Ministerul Muncii invită cetăţenii să comenteze pe paginile serviciilor şi beneficiilor de pe site şi să transmită observaţii pentru simplificarea formularelor, iar în urma propunerilor primite în prima lună de funcţionare, vor fi adoptate o serie de măsuri de simplificare, atât prin modificarea cadrului legal, cât şi prin decizii administrative, se menţionează în comunicatul MMPS.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult