Calendarul evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

de Stiri Buzau Media

646x404Elevii de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine, pentru al treilea an la nivel naţional, o serie de evaluări la finalul anului şcolar. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei, evaluările vor avea loc în perioada 23 mai-10 iunie 2016 şi primii testaţi vor fi elevii de clasa a VI-a. Aceştia vor susţine evaluarea la Limba română şi Limba modernă pe 23 mai, iar la Matematică, Fizică şi Biologie pe 24 mai. Cele două testări vor dura câte 60 de minute. Copiii de clasa a IV-a vor da testarea la Limba română pe 30 mai, la Matematică pe 31 mai şi la Limba maternă pe 2 iunie.

Deşi este pentru al treilea an în care elevii vor susţine aceste testări, Ministerul Educaţiei nu a explicat niciodată până acum care sunt rezultatele la nivel naţional sau care sunt diferenţele între rezultatele obţinute de copiii care au făcut clasa pregătitoare şi cei care au început şcoala direct în clasa I.

Rapoartele publicate de Minister sunt criptice, se întind pe sute de pagini şi sunt imposibil de interpretat de publicul larg, astfel încât părintelui îi este imposibil să vadă care este nivelul copilului sau în raport cu nivelul naţional.

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a II-a 2016

6 iunie 2016: Scris – Limba română

7 iunie 2016: Citit – Limba română

                      Scris-Citit: Limba română pentru minorităţile naţionale

8 iunie 2016: Matematică

9 iunie 2016: Scris – Limba maternă

10 iunie 2016: Citit – Limba maternă

fiecare testare durează 30 de minute

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a IV-a 2016

30 mai 2016: Limba română

31 mai 2016: Matematică

2 iunie 2016: Limba maternă

fiecare testare durează 60 de minute

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VI-a 2016

23 mai 2016: Limba şi comunicare (Limba şi literatură română + Limba modernă)

24 mai 2016: Matematică şi ştiinţe (Matematică + Fizică + Biologie)

fiecare testare durează 60 de minute

Testele pentru Evaluarea Naţională vor fi realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educaţiei în concordanţă cu programele şcolare, trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate şi un format asemănător celor al testărilor internaţionale.

Evaluările Naţionale se vor desfăşura în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei şcoli. Excepţie face testarea de la clasa a VI-a, unde comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile.

La clasa a II-a, învăţătoarea de la clasă este cea care va împărţi testele. La clasele a IV-a şi a VI-a, responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.

Elevii vor susţine testările, de regulă, în sălile lor de clasa, respectând aşezarea obişnuită în bănci.

Testele pe care le-au susţinut elevii sunt corectate în şcoală pe care o urmează copiii, de către profesorii de la această şcoală. La clasele a II-a şi a IV-a, fiecare test completat de copii este evaluat de către învăţătoarea de la clasa şi de către un alt profesor.

La clasa a VI-a, testele de Limba şi comunicare sunt corectate de câte doi profesori, unul de Limba şi literatură română şi celălalt de Limba modernă. Tot la clasa a VI-a, testele de Matematică şi Ştiinţe ale naturii cu evaluate de câte trei profesori, unul de Matematică, al doilea de Fizică şi al treilea de Biologie.

Metodologia prevede că, pentru a face mai uşoară comunicarea şi înţelegerea rezultatelor către elevi şi părinţi, profesorii corectori pot să facă sublinieri sau menţiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la dată susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.

Metodologia prevede că, după ce profesorul informează părinţii cu privire la rezultatele obţinute de copil, părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informaţiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.

Ministerul Educaţiei stabileşte că Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare realizează raportul final al acestor evaluări până la dată de 30 noiembrie.

Cheltuielile pentru organizarea evaluărilor sunt suportate de către fiecare şcoală în parte, se mai arată în metodologie.

Testele pentru Evaluarea Naţională de la finalul clasei a II-a sunt structurate astfel:

– primul test vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise (30 de minute)

– al doilea test vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite (30 de minute)

– al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică (30 de minute)

Testele pentru Evaluarea Naţională de la finalul clasei a IV-a sunt structurate astfel:

– primul test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română (60 de minute)

– al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică (60 de minute)

Testele pentru Evaluarea Naţională de la finalul clasei a VI-a sunt structurate astfel:

– primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limba şi comunicare” (60 de minute)

– al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” (60 de minute)

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns