Carte de identitate provizorie pentru persoanele defavorizate, valabilă 2 ani

Persoanele defavorizate ar putea beneficia de carte de identitate provizorie valabilă timp de doi ani, în loc de un an, așa cum este în prezent, conform unui proiect de completare și modificare a Ordonanței de urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, inițiat la Senat. Este vorba despre persoanele fără adăpost, tinerii care părăsesc la vârsta majoratului sistemul instituționalizat sau persoanele din categoriile vulnerabile, aflate în evidența centrelor de îngrijire/ocrotire a furnizorilor de servicii sociale.

Serviciile sociale vor putea solicita CNP-uri suplimentare și carte de identitate provizorie, valabilă timp de 2 ani, în care să fie înscrisă ca domiciliu reședința sau adresa instituției/centrului de servicii sociale. Sunt incluse în categoria acestor instituții și ONG-urile acreditate conform legii. Conform datelor obținute în urma Recensământului populației din 2011, aproximativ 162.375 persoane nu au adăpost și cele mai multe dintre acestea nu au documente de identitate, din cauza lipsei domiciliului. O altă categorie vulnerabilă o reprezintă tinerii care părăsesc, la vârsta majoratului, sistemul instituționalizat, își pierd domiciliul și au nevoie de o carte de identitate provizorie. Aceste acte au valabilitate limitată, de cel mult 1 an, iar birocrația obținerii din an în an acestor acte descurajează persoanele în cauză să intre în legalitate, susțin inițiatorii proiectului de lege. În plus, cartea de identitate provizorie nu dă posibilitatea accesării beneficiilor sociale, educaționale, de sănătate pentru persoana în cauză.

Astfel, parlamentarii propun extinderea valabilității cărților de identitate provizorii pentru persoanele defavorizate, la 2 ani, în loc de 1 an. Conform proiectului, serviciile sociale vor putea solicita eliberarea cărții în numele persoanei care are nevoie să fie luată în evidență la adresa instituției sau este localizată în aria acesteia. Organizațiile și alți furnizori de servicii sociale acreditați pot solicita înscrierea domiciului beneficiarului la reședința organizației. Ordonanța de urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români Art. 6, alin. (4) se completează după cum urmează:

“Pentru situații de excepție, la solicitarea instituțiilor publice prevăzute la alin. (3), precum și la solicitarea serviciilor publice de asistență socială, D.E.P.A.B.D. generează CNP suplimentare.”  La art. 14, după alin. (1) se introduce un nou alineat după cum urmează:  “(11) Actul de identitate se poate elibera și la solicitarea serviciilor publice de asistență socială pentru persoanele care se află în cel puțin una din situațiile menționate la art. 34 din prezenta lege.”

Art. 34, alin. (1) se completează după cum urmează: “Pentru persoanele fizice care nu posedă act de identitate și sunt internate sau primite spre îngrijire ori găzduire în instituții de ocrotire/centre de servicii sociale sau în centre educative sau sunt localizate în aria instiuțiilor sau a centrelor menționate, se eliberează acte de identitate în care se înscrie domiciliul sau reședința la adresa instituției ori centrului respectiv.”

Propunerea legislativă abia a fost înregistrată la Senat, pe 17 iulie. După dezbaterile de aici, indiferent de vot, propunerea va fi trimisă Camerei Deputaților, care este forul decizional pentru adoptare.

Sursa: legestart.ro
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult