CNAIR spune când vor începe efectiv lucrările la DN 10 Buzău – Braşov

Sursa foto: Arhivă

Reprezentanții Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au anunțat recent că problemele existente la DN 10, cel mai important tronson Muntenia şi Ardeal, grav afectat de calamităţile din primăvara acestui an, vor fi demarate lucrări de reabilitare în proceduri de urgenţă. Pentru a putea fi demarate, trebuie finalizată procedura de achiziție a serviciilor de execuție pentru consolidare a drumului în termen de 15 zile, urmând a fi mai apoi semnat contractul care dă startul lucrărilor. Potrivit calculelor, după cum spun reprezentanții CNAIR, acestea ar urma să fie demarate la începutul lunii octombrie. Aceștia mai spun că problemele apărute pe DN10 au drept cauze de ploile și defrișările din zonă înregistrate de-a lungul timpului.

,,Estimăm că vor începe în luna octombrie. Suntem într-o procedură de achiziție a serviciilor de execuție pentru consolidare a DN 10, iar după ce se va epuiza această perioadă, se va semna contractul, vor începe lucrările de execuție pentru consolidarea DN 10. Știm că DN 10 are niște probleme, s-au și întocmit niște procese verbale de calamitate, acesta este și motivul pentru care mergem pe acest tip de achiziție rapidă. Situația din zonă, din câte am putut observa de-a lungul timpului, s-a agravat și ca urmare a ploilor destul de dese dar și a defrișărilor. Ca atare, trebuie să avem o intervenție mult mai amplă, mult mai importantă acolo, însemnând consolidarea decât intervențiile uzuale de întreținere a drumurilor și de reparație curentă”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Având în vedere că deja au apărut schimbări ale vremii ce vor duce inevitabil și la ploi, responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că sunt pregătiți să preîntâmpine orice problemă ar putea să apară pe parcursul lucrărilor. Pe de altă parte, ei dau asigurări că până la începutul iernii, pe DN 10 se va putea circula în condiții de siguranță. ,,Până la începutul iernii, acest drum va trebui să fie într-o stare de viabilitate corespunzătoare, deci trebuie să corespundă normativelor, asta însemnând că pe el ar trebui să se poată circula în condiții de siguranță. Nu știm în schimb dacă în momentul în care se va intra efectiv în amplasament nu vor apărea noi probleme. DRDP București, prin SDN Buzău, care se ocupă acolo de lucrare sunt avizați, știu la ce să se aștepte și permanent această lucrare va fi supravegheată și de reprezentanții noștri, pentru ca în cazul în care apare, să spunem, o surpriză neplăcută dată de situația existentă acolo, să se poată interveni rapid, să se găsească soluții tehnice și să poată fi aplicate”, a adăugat Alin Șerbănescu.

Drumul Naţional 10 este serios afectat în judeţul nostru de alunecările de teren provocate de topirea zăpezii şi de ploile abundente din primăvară. Cele mai mari probleme sunt la Măgura, unde pe sensul spre Braşov, alunecarea de teren a avansat atât de mult încât diferenţa de nivel a depăşit doi metri, dar şi la Siriu, la viaductul Giurca, unde sunt impuse deja restricţii de circulaţie. Per total, şoseaua este ruptă pe o distanţă de peste 1, 5 kilometri, iar costurile pentru reparații s-ar ridica la suma de 41 de milioane de lei.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPTMai mult