Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon

Ca urmare a sesizărilor primite de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), instituția anunță utilizatorii că anularea portării numărului de telefon se face doar de către solicitant, la furnizorul la care a intenționat să se porteze, cel târziu cu 24 de ore înainte de momentul inițial stabilit pentru realizarea portării. Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea sau în cel mai apropiat centru al acestuia. Formularul tip care trebuie completat pentru a iniția anularea portării poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor) sau de pe www.portabilitate.ro.

Atunci când ia decizia de a solicita anularea procesului de portare, este important ca utilizatorul să țină cont de faptul că are la dispoziție o perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel târziu cu 24 de ore înaintea momentului inițial convenit pentru realizarea portării. În cazul în care cererea de anulare este înregistrată cu mai puțin de 24 de ore înainte de momentul inițial convenit pentru realizarea portării, portarea numărului va fi finalizată.Întreaga perioadă de portare este, de regulă, de 3 zile lucrătoare, iar dacă momentul inițial convenit pentru portare este într-o zi de luni, cererea de anulare trebuie depusă în vinerea anterioară.

Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reţeaua căruia se doreşte portarea poate asigna utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să folosească deja noile servicii. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea abonatului de a-și porta numărul şi fără un număr provizoriu de telefon. Dacă acceptă numărul provizoriu, utilizatorul are două opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul acceptor pe baza numărului provizoriu (adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. La depunerea cererii de portare, furnizorul acceptor are obligația să informeze utilizatorii (de regulă, prin contract) despre aceste opțiuni.

Obligațiile furnizorilor implicaţi în portare

Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informațiile legate de procesul de portare prin intermediul serviciului de clienți, pe pagina proprie de internet. În același timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult