Ministerul Finanțelor Publice actualizează Declarația 112

Ministerul Finanțelor Publice, în colaborare cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Sănătății, îmbunătățește modelul și conținutul Declarației 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și o adaptează la modificările legislației fiscale. Declarația 112 cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice, de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială. Proiectul de ordin stabileşte actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (construcţii n.r.), în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora.

De asemenea, vor fi introduse noi casete în Secţiunile A și B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor. Totodată, documentul introduce casete informative cu privire la persoanele detaşate în/ din România cât şi cu privire la statul în care se datorează contribuţiile sociale obligatorii, respectiv detaşate cu sau fără formularul portabil A1. Proiectul conţine şi instrucţiuni de completare pentru angajatorii care desfăşoară activitate în domeniul construcţiilor şi care beneficiază de facilităţile fiscale introduse prin OUG 114/2018.

Actul normativ mai vizează printre altele și actualizarea nomenclatorului ”Creanțe fiscale” prin introducerea unor noi casete pentru declararea CAS-ul pentru condiții deosebite și speciale, datorat de către angajatorii care desfășoară activitate în domeniul construcțiilor și cărora li se aplică facilitățile fiscale. ,,Proiectul de act normativ vizează rezolvarea problemelor semnalate din practică prin modificarea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate (Declarația 112) corespunzător cu modificările din legislația specifică, generate de modificările Codului fiscal ca urmare a prevederilor O.U.G. nr. 43/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investițiilor precum și de necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare a declarației”, precizează Ministerul Finanțelor. Proiectul de ordin comun poate fi consultat la rubrica Transparență decizională. Declaraţia 112 se depune de către angajatori iar formularul se completează electronic.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult