Obligații noi pentru firme au fost introduse în 2017

În cursul anului 2017, autoritățile, fie că vorbim de Guvern și de instituțiile sale subordonate, fie că vorbim de Parlament, au introdus în legislația autohtonă șase obligații pe care firmele nu le aveau până acum. Din acest motiv, vă informăm care sunt noutățile legale apărute pentru companiile din România în 2017 și de când trebuie puse ele efectiv în aplicare. De exemplu, vorbim de introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), colectarea separată a deșeurilor de către firmele ce le produc sau dețin sau depunerea online obligatorie a unor declarații fiscale.

  1. Sistemul split TVA

Guvernul a decis să introducă prin ordonanță sistemul split TVA, ce implică folosirea unui cont special de TVA pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. Acesta este obligatoriu, începând din 1 ianuarie 2018, pentru firmele cu datorii la plata TVA sau care se află în insolvență. Informații pe larg sunt aici.

  1. Mai multe declarații fiscale trebuie depuse numai online

Fiscul a stabilit prin ordin că nu mai puțin de 13 declarații fiscale trebuie depuse online obligatoriu, începând cu obligațiile aferente primei luni a anului 2018. Mai exact, vorbim, de exemplu, despre Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (formularul 100), Declarația privind impozitul pe profit (formularul 101), Decontul de taxă pe valoarea adăugată (formularul 300) sau Declarația rectificativă (formularul 710). Citește mai multe aici.

  1. Fiscul vrea să știe cine îți conduce contabilitatea

Formularele fiscale 010 și 098 au fost modificate de Fisc în mai 2017, astfel încât acestea să includă și informații despre persoanele ce țin contabilitatea unei firme. Practic, companiile trebuie să furnizeze aceste informații doar la momentul la care sunt obligate să depună, cu alt pretext, cele două declarații. Aici găsești informații mai multe.

  1. Plata majorată la CAS și CASS pentru salariații part time

O altă noutate introdusă pe repede-nainte de către Executiv, tot prin ordonanță, este obligația angajatorilor de a achita sume majorate pentru CAS și CASS pentru lucrătorii plătiți cu sume sub nivelul salariului minim brut. Aceasta se aplică efectiv începând cu veniturile lunii august 2017 și vizează salariații part time și cei cu plata în acord, deși Guvernul a stabilit și unele excepții. Citește aici pe larg despre măsură.

  1. Colectarea selectivă a deșeurilor

Începând din iulie 2017, producătorii și deținătorii de deșeuri au obligația de a colecta selectiv deșeurile precum hârtia, sticla, metalul și plasticul, pentru a nu risca amenzi usturătoare. Obligația a fost introdusă prin lege de către Parlament. Află aici detalii suplimentare.

  1. Marile magazine, obligate să-și comunice prețurile

Altă nouă obligație pentru firme este cea potrivit căreia marile magazine trebuie să-și comunice prețurile produselor vândute la cererea autorităților. Măsura a fost luată prin ordonanță de urgență în iunie 2017 și se aplică întreprinderilor de tip supermarket, hipermarket, discounter și cash&carry.

Sursa: avocatnet.ro
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult