Prestatorii de servicii funerare trebuie să se supună, de săptămâna viitoare, unor noi condiții

Pe 17 ianuarie, a apărut ordinul privind normele tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare. Acesta va fi pus în aplicare în termen de 30 de zile de la publicarea Ordinului în Monitorul Oficial, mai exact 17 februarie.

Hotărârea pentru aprobarea acelor norme tehnice şi sanitare pe care prestatorii de servicii funerare trebuie să le respecte a apărut de fapt, la finele lunii octombrie 2016, însă aceasta nu a fost aplicabilă deoarece nu a fost emis ordinul ministrului Sănătății. Pentru obţinerea autorizației sanitare de funcționare, firmele de servicii funerare trebuie să depună dosare la sediul Direcției de Sănătate Publică Buzău.

Prestatorii de servicii funerare nu au un termen exact, până la care trebuie să depună toate documentele necesare pentru obținerea autorizației sanitare de funcționare. Ce trebuie știut este însă faptul că, cine va fi depistat că funcționează fără să dețină autorizația sanitară necesară va fi drastic sancționat. HGR 741 din 2016 și Ordinul M.S. nr.1532 din 2017

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult