Totul despre ghimbir, ingredientul-minune. Cum să-l folosești în bucătărie

ghimbir macinatGhimbirul sau gingerul  este o planta originara din Asia, care  datorita gustului  aromat si iute este considerat mirodenie.

Radacina de ghimbir cuprinde 12% vitamina B6, tot atat magneziu, 9% potasiu, 6% vitamina C, 5% fosfor si 4% zinc. O suta de grame de ghimbir cuprind 80 kcal si 1,7 g de zaharuri. Se consuma sub forma proaspata, uscat si transformat in pudra, fiert, prajit, murat, confiat, precum si sub forma de suc obtinut prin stoarcerea ghimbirului proaspat.

In bucatarie, ghimbirul poate fi adaugat in diverse amestecuri de legume, inclusiv in salate, ca si condiment in supe ori peste carnea gatita la gratar sau in cuptor.

Pentru uzul medicinal, ghimbirul este folosit, de multe ori, sub forma de ceaiuri. Acestea pot fi doar din ghimbir sau in combinatie cu alte plante, precum macese, coriandru, mere, flori de hibiscus si coji de lamai verzi. Consumul de ghimbir intareste sistemul imunitar datorita cantitatii mari de antioxidanti, iar o ceasca de ceai de ghimbir bauta zilnic poate reduce riscul de accident cerebral vascular datorita substantelor active ce blocheaza depozitarea grasimilor pe artere si reduc nivelul colesterolului rau. In combinatie cu cafeaua arabica sau ceaiul verde, ghimbirul poate ajuta in curele de slabire.

Ghimbirul are si proprietati antiinflamatorii, consumul regulat ajutand pe cei afectati de artrita, fara efecte secundare.

Ceaiul de ghimbir combinat cu scortisoara poate ameliora durerea de gat.

Desi, in general, consumul de ghimbir nu are contra-indicatii, in cantitati exagerate, pe termen lung, poate dauna celor afectati de ulcer sau celor care au pietre la fiere.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult