fbpx

Trans Bus anunță: începând de astăzi, buzoienii își pot cumpăra biletele și abonamentele prin SMS

Din dorinţa de a oferi o gamă cât mai variată de metode de plată şi pentru confortul călătorilor, societatea Trans Bus a introdus în plus, pe lângă posibilitatea achiziţionării de titluri de călătorie, de la casele fizice existente și metoda de cumpărare a unui bilet sau abonament prin SMS.    Pentru a avea un bilet sau abonament valabile, trebuie să primiţi un SMS pe telefonul dumneavoastră, prin care să vi se confirme achiziţia, în urma comenzii făcute la numărul 7494. De asemenea, în cazul unui control, este răspunderea călătorului ca telefonul de pe care s-a făcut comanda să fie asupra sa şi în stare de funcţionare.

Activarea biletului de călătorie sau a unui abonament la Trans Bus prin SMS se face de pe telefonul  mobil conectat la din una din reţelele ORANGE, VODAFONE, TELEKOM, DIGI MOBIL. Înainte de a vă urca în autobuz, trimiteți un SMS la numărul 7494 conţinând:

  • L urmat de NUMĂRUL LINIEI, prin SMS la noul număr scurt 7494, pentru a achita o călătorie pe raza municipiului Buzău;
  • ABBZ L, urmat de NUMĂRUL LINIEI prin SMS, la noul număr scurt 7494, pentru a achita un abonament pentru linia respectivă,pe raza municipiului Buzău, până la sfârșitul lunii în care a fost efectuată plata;
  • ABELV L, urmat de NUMĂRUL LINIEI prin SMS, la noul număr scurt 7494, pentru a achita un abonament redus, pentru elevi și studenți, pentru linia respectivă, pe raza municipiului Buzău, până la sfârșitul lunii în care a fost efectuată plata.

În maxim 10 secunde călătorul va primi un SMS de confirmare a activării titlului de călătorie care va contine un cod de control. Acest cod de control va fi comunicat controlorului, ca dovadă a plăţii, în momentul în care vi se cere acest lucru. SMS-ul de comanda este gratuit în rețele Vodafon și Digi Mobil, iar în rețele Orange și Telekom este de 0.05 euro + tva. Prețul în lei este calculat la un curs mediu de 4.64lei/euro.

În caz de verificare, trebuie să prezentaţi controlorului SMS-ul primit de la numărul 7494. Prezentând controlorului un cod obţinut în altă zi decât cea în curs, acesta va fi atenţionat asupra codului prezentat de călător ca fiind EXPIRAT, iar în cazul unui cod fals ca fiind INVALID. Există posibilitatea achitării călătoriei pentru mai multe persoane de pe acelaşi telefon.

Pentru aceasta va trebui să fie trimis un SMS de comandă pentru fiecare călător în parte. Fiecare din SMS-urile de răspuns primite va conţine câte un cod unic. În această situaţie, persoanele respective trebuie să stea împreună pe întreaga durată a călătoriei. Dacă una dintre persoane îşi întrerupe călătoria, atunci celelalte persoane trebuie să se asigure că deţin telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS pentru a putea prezenta controlorului codurile alocate fiecărui titlu de călătorie în parte.

Singura dovadă a plăţii este SMS-ul de răspuns care conţine codul unic de verificare. Dacă, din diverse motive, nu primiţi acest SMS atunci nu se consideră că aveţi un titlu de călătorie valabil. De asemenea, trimiterea unui SMS ulterior controlului nu va fi acceptată ca achiziţie a unui titlu de călătorie valabil. Motivele pentru care nu aţi primit SMS-ul de răspuns pot fi următoarele, dar se poate să nu se rezume doar la acestea:

  • nu aveţi credit suficient, în cazul unei cartele preplătite;
  • nu mai aveţi memorie pentru a primi mesaje noi;
  • aţi tastat un cod de comandă greşit;
  • mesajele nu ajung în serverul central din diverse motive (congestionare,căderi,etc);
  • nu aveţi semnal la telefon din diverse motive.

Un titlu de călătorie achiziţionat prin SMS nu poate fi redirecţionat, acesta fiind valabil doar pentru posesorul telefonului de pe care s-a făcut comanda. Dacă perioada de valabilitate a titlului de călătorie achiziţionat prin SMS a expirat trebuie să trimiteţi un nou SMS de comandă şi veţi fi taxat cu o nouă călătorie. Nu puteți plăti prin SMS de pe un număr internaţional. În cazul unei cartele preplătite dacă nu aveți credit suficient, atunci nu veţi putea plăti călătoria prin SMS şi veţi primi un mesaj de atenţionare. Dacă, după ce ați comandat plata prin SMS primiți un mesaj de eroare, atunci trebuie să știți că nu veți fi taxat pentru acesta. Dacă angajatorul vă plătește telefonul mobil și dacă acesta vă permite folosirea telefonului în acest scop, veţi putea plăti prin SMS călătoriile.  Mai jos puteți vedea tabelul cu codurile SMS pentru călătorii și abonamente:

Intră in comunitatea BuzăuMedia! Află în timp real când publicăm un articol nou pe site, direct de pe Facebook și YouTube.

Urmărește-ne pe Facebook

Urmărește-ne pe YouTube

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE:

BuzăuMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Apăsând "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie. DA, ACCEPT Mai mult