RAR: 40% dintre maşinile controlate încalcă normele de siguranţă rutieră. Pentru 6% există risc iminent de accident

de Stiri Buzau Media
RAR: 40% dintre maşinile controlate încalcă normele de siguranţă rutieră. Pentru 6% există risc iminent de accident

RAR: 40% dintre maşinile controlate încalcă normele de siguranţă rutieră. Pentru 6% există risc iminent de accidentRegistrul Auto Român (RAR) a verificat în primul semestru 41.920 vehicule şi a constatat că peste 40% dintre acestea sunt neconforme din punct de vedere al siguranţei rutiere, iar aproape 6% prezintă pericol iminent de producere a unor accidente.

În primul semestru din anul 2015 au fost verificate 41.923 vehicule, procentajul general de neconformitate fiind de 53,63%, procentajul vehiculelor neconforme din punct de vedere al siguranţei rutiere fiind de 40,2% iar cel alvehiculelor care prezintă pericol iminent de producere a unor accidente de 5,56%. În ceea ce priveşte sancţiunile aplicate de către lucrătorii de Poliţie Rutieră, pe primul semestru al anului 2015 acestea au fost în număr de 15.556, 426 de permise reţinute, 11.853 certificate de înmatriculare reţinute, 80 vehicule imobilizate şi 34 de dovezi de efectuare a ITP anulate de inspectorii RAR – a anunţat RAR, răspunzând unor întrebări MEDIAFAX

Oficialii RAR precizează că procente trebuie privite cu precauţie şi nu pot fi generalizate la nivelul întregului parc auto naţional deoarece au fost oprite doar maşini suspectate ca neconforme.

Selectarea şi oprirea autovehiculelor în trafic se face având ca şi criteriu principal existenţa unor indicii vizuale cu privire la neconformitatea acestora – au afirmat reprezentanţii RAR

Cel mai des întâlnite neconformităţi, în prima parte a acestui an, sunt asemănătoare cu cele de anul trecut, dar cu mici diferenţe procentuale. În 2014, cele mai întâlnite neconformităţi au fost înregistrate la instalaţia electrică, de iluminare, semnalizare şi auxiliară (33%), emisii poluante (29%), punţi, jante, anvelope, suspensie (14%), vizibilitate (13%), alte echipamente, inclusiv tahograf şi limitator de viteză (12%), sistem de frânare (3%), sistem dedirecţie (2,5%) şi zgomot, scurgeri de combustibil şi/sau ulei (2,7%).

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns